Ποιο είναι το μέλλον της ηλεκτρονικής μάθησης
Η ηλεκτρονική μάθηση είναι εδώ για να μείνετε. Καθώς η ιδιοκτησία υπολογιστών αυξάνεται σε όλο τον κόσμο, η ηλεκτρονική μάθηση γίνεται όλο και πιο βιώσιμη και προσβάσιμη. Οι ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο αυξάνονται και με αυτό δημιουργούνται ευκαιρίες για περισσότερες μεθόδους εκπαίδευσης πολυμέσων.
Με την τεράστια βελτίωση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας τα τελευταία χρόνια και την αύξηση των τηλεπικοινωνιών, η λήψη όλων των φοβερών χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής μάθησης στο δρόμο είναι πραγματικότητα με smartphone και άλλες φορητές συσκευές. Τεχνολογίες όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετασχηματίζουν επίσης συνεχώς την εκπαίδευση.
Σε γενικές γραμμές, η μάθηση είναι δαπανηρή, διαρκεί πολύ και τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν. Η ηλεκτρονική μάθηση προσπαθεί εδώ και χρόνια να συμπληρώσει τον τρόπο που μαθαίνουμε να το κάνουμε πιο αποτελεσματικό και μετρήσιμο. Το αποτέλεσμα τώρα είναι ότι υπάρχουν πολλά εργαλεία που βοηθούν στη δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων κατάρτισης , στην τυποποίηση της μαθησιακής διαδικασίας ή / και στην έγχυση άτυπων στοιχείων σε άλλες τυπικές μαθησιακές διαδικασίες. Αρκετές τάσεις ηλεκτρονικής μάθησης μπορούν να μας δώσουν μια σαφή εικόνα του μέλλοντος της ηλεκτρονικής μάθησης και του πώς θα διαμορφωθούν τα εργαλεία μάθησης:
Η μικρο-μάθηση επικεντρώνεται στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων μικρο-μάθησης μέσω μικρο-βημάτων σε περιβάλλοντα ψηφιακών μέσων, η οποία είναι ήδη καθημερινή πραγματικότητα για τους σημερινούς εργαζόμενους στη γνώση. Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να ενσωματωθούν στις καθημερινές ρουτίνες του μαθητή. Σε αντίθεση με τις «παραδοσιακές» προσεγγίσεις ηλεκτρονικής μάθησης, η μικρο-μάθηση τείνει συχνά προς την τεχνολογία ώθησης μέσω των μέσων ώθησης, η οποία μειώνει το γνωστικό φορτίο στους μαθητές. Ως εκ τούτου, η επιλογή αντικειμένων μικρο-μάθησης, καθώς και ο ρυθμός και ο χρόνος των δραστηριοτήτων μικρο-μάθησης είναι σημαντικές για τα διδακτικά σχέδια. Η μικρο-μάθηση είναι μια σημαντική αλλαγή παραδείγματος που αποφεύγει την ανάγκη ξεχωριστών μαθησιακών συνεδριών, καθώς η μαθησιακή διαδικασία είναι ενσωματωμένη στην καθημερινή ρουτίνα του τελικού χρήστη. Είναι επίσης ιδανικό για φορητές συσκευές όπου τα μαθήματα μακράς διάρκειας μπορεί να είναι υπερβολικά.
Το Gamification είναι η χρήση της σκέψης του παιχνιδιού και της μηχανικής του παιχνιδιού σε περιβάλλον εκτός παιχνιδιού για την προσέλκυση χρηστών και την επίλυση προβλημάτων.
Η εξατομικευμένη μάθηση είναι η προσαρμογή της παιδαγωγικής, του προγράμματος σπουδών και των μαθησιακών περιβαλλόντων για την κάλυψη των αναγκών και των φιλοδοξιών των μεμονωμένων μαθητών. Η εξατομίκευση είναι ευρύτερη από απλή εξατομίκευση ή διαφοροποίηση, δεδομένου ότι παρέχει στον μαθητή έναν βαθμό επιλογής σχετικά με το τι μαθαίνεται, πότε μαθαίνεται και πώς μαθαίνεται. Αυτό μπορεί να μην δείχνει απεριόριστη επιλογή, καθώς οι μαθητές θα έχουν ακόμη στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Ωστόσο, μπορεί να προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν με τρόπους που ταιριάζουν στα ατομικά τους στυλ μάθησης και στις πολλαπλές γνώσεις .
Το μακρινό μέλλον της ηλεκτρονικής μάθησης: Αυτόματη μάθηση
Σε μια γνωστή σκηνή από την ταινία The Matrix , ο Neo ξαπλώνει σε μια καρέκλα οδοντιάτρου υψηλής τεχνολογίας και δένεται σε μια άγρια σειρά ηλεκτροδίων, κατεβάζοντας μια σειρά από προγράμματα πολεμικών τεχνών στον εγκέφαλό του. Στη συνέχεια, ανοίγει τα μάτια του και μιλάει από τότε που λένε οι geeks: « Ξέρω τον Kung Fu .»
Αυτός ο τύπος αυτόματης μάθησης μπορεί να ακούγεται σαν δυστοπικό μέλλον για πολλούς, αλλά είναι εκεί που πηγαίνουμε. Και παρά τα ηθικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν, τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι σημαντικά σε πολλαπλά επίπεδα εάν χρησιμοποιηθούν σωστά . Δείτε πώς λειτουργεί: επιλέγετε μια εργασία που απαιτεί υψηλή απόδοση από τον οπτικό φλοιό σας, όπως η σύλληψη μιας μπάλας. Μετά πηγαίνετε να βρείτε κάποιον που είναι επαγγελματίας να πιάσει μια μπάλα, να τον τοποθετήσει σε ένα μηχάνημα fMRI και να καταγράψει τι συμβαίνει στον εγκέφαλό του, ενώ απεικονίζει να πιάσει μια μπάλα. Τότε έχετε το πρόγραμμα σύλληψης μπάλας και είστε έτοιμοι να μάθετε. Επόμενο βήμα: να θέσει τον εαυτό σας μέσα στο μηχάνημα fMRI, και εξέδρα να προκαλέσει αυτό το προ-μπάλα-αλίευση εικόνες που καταγράψατε νωρίτερα σε σας εγκεφάλου χρησιμοποιώντας νευροανάδραση. Δεν χρειάζεται καν να προσέχετε όσο αυτό συμβαίνει. Ο εγκέφαλός σας, ωστόσο, εξοικειώνεται με αυτό το μοτίβο - το οποίο είναι ουσιαστικά τι είναι η μάθηση: ο εγκέφαλος εξοικειώνεται με νέα πρότυπα.
Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτή η αναπαραγωγή μοτίβου fMRI μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια βελτίωση σε εργασίες που απαιτούν οπτική απόδοση. Θεωρητικά, ένας τύπος αυτοματοποιημένης μάθησης είναι πιθανό αποτέλεσμα και πώς μπορεί να μοιάζει η ηλεκτρονική μάθηση στο μακρινό μέλλον.
Η ηλεκτρονική μάθηση είναι εδώ για να μείνετε. Καθώς η ιδιοκτησία υπολογιστών αυξάνεται σε όλο τον κόσμο, η ηλεκτρονική μάθηση γίνεται όλο και πιο βιώσιμη και προσβάσιμη. Οι ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο αυξάνονται και με αυτό δημιουργούνται ευκαιρίες για περισσότερες μεθόδους εκπαίδευσης πολυμέσων.
Με την τεράστια βελτίωση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας τα τελευταία χρόνια και την αύξηση των τηλεπικοινωνιών, η λήψη όλων των φοβερών χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής μάθησης στο δρόμο είναι πραγματικότητα με smartphone και άλλες φορητές συσκευές. Τεχνολογίες όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετασχηματίζουν επίσης συνεχώς την εκπαίδευση.
Σε γενικές γραμμές, η μάθηση είναι δαπανηρή, διαρκεί πολύ και τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν. Η ηλεκτρονική μάθηση προσπαθεί εδώ και χρόνια να συμπληρώσει τον τρόπο που μαθαίνουμε να το κάνουμε πιο αποτελεσματικό και μετρήσιμο. Το αποτέλεσμα τώρα είναι ότι υπάρχουν πολλά εργαλεία που βοηθούν στη δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων κατάρτισης , στην τυποποίηση της μαθησιακής διαδικασίας ή / και στην έγχυση άτυπων στοιχείων σε άλλες τυπικές μαθησιακές διαδικασίες. Αρκετές τάσεις ηλεκτρονικής μάθησης μπορούν να μας δώσουν μια σαφή εικόνα του μέλλοντος της ηλεκτρονικής μάθησης και του πώς θα διαμορφωθούν τα εργαλεία μάθησης:
Η μικρο-μάθηση επικεντρώνεται στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων μικρο-μάθησης μέσω μικρο-βημάτων σε περιβάλλοντα ψηφιακών μέσων, η οποία είναι ήδη καθημερινή πραγματικότητα για τους σημερινούς εργαζόμενους στη γνώση. Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να ενσωματωθούν στις καθημερινές ρουτίνες του μαθητή. Σε αντίθεση με τις «παραδοσιακές» προσεγγίσεις ηλεκτρονικής μάθησης, η μικρο-μάθηση τείνει συχνά προς την τεχνολογία ώθησης μέσω των μέσων ώθησης, η οποία μειώνει το γνωστικό φορτίο στους μαθητές. Ως εκ τούτου, η επιλογή αντικειμένων μικρο-μάθησης, καθώς και ο ρυθμός και ο χρόνος των δραστηριοτήτων μικρο-μάθησης είναι σημαντικές για τα διδακτικά σχέδια. Η μικρο-μάθηση είναι μια σημαντική αλλαγή παραδείγματος που αποφεύγει την ανάγκη ξεχωριστών μαθησιακών συνεδριών, καθώς η μαθησιακή διαδικασία είναι ενσωματωμένη στην καθημερινή ρουτίνα του τελικού χρήστη. Είναι επίσης ιδανικό για φορητές συσκευές όπου τα μαθήματα μακράς διάρκειας μπορεί να είναι υπερβολικά.
Το Gamification είναι η χρήση της σκέψης του παιχνιδιού και της μηχανικής του παιχνιδιού σε περιβάλλον εκτός παιχνιδιού για την προσέλκυση χρηστών και την επίλυση προβλημάτων.
Η εξατομικευμένη μάθηση είναι η προσαρμογή της παιδαγωγικής, του προγράμματος σπουδών και των μαθησιακών περιβαλλόντων για την κάλυψη των αναγκών και των φιλοδοξιών των μεμονωμένων μαθητών. Η εξατομίκευση είναι ευρύτερη από απλή εξατομίκευση ή διαφοροποίηση, δεδομένου ότι παρέχει στον μαθητή έναν βαθμό επιλογής σχετικά με το τι μαθαίνεται, πότε μαθαίνεται και πώς μαθαίνεται. Αυτό μπορεί να μην δείχνει απεριόριστη επιλογή, καθώς οι μαθητές θα έχουν ακόμη στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Ωστόσο, μπορεί να προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν με τρόπους που ταιριάζουν στα ατομικά τους στυλ μάθησης και στις πολλαπλές γνώσεις .
Το μακρινό μέλλον της ηλεκτρονικής μάθησης: Αυτόματη μάθηση
Σε μια γνωστή σκηνή από την ταινία The Matrix , ο Neo ξαπλώνει σε μια καρέκλα οδοντιάτρου υψηλής τεχνολογίας και δένεται σε μια άγρια σειρά ηλεκτροδίων, κατεβάζοντας μια σειρά από προγράμματα πολεμικών τεχνών στον εγκέφαλό του. Στη συνέχεια, ανοίγει τα μάτια του και μιλάει από τότε που λένε οι geeks: « Ξέρω τον Kung Fu .»
Αυτός ο τύπος αυτόματης μάθησης μπορεί να ακούγεται σαν δυστοπικό μέλλον για πολλούς, αλλά είναι εκεί που πηγαίνουμε. Και παρά τα ηθικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν, τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι σημαντικά σε πολλαπλά επίπεδα εάν χρησιμοποιηθούν σωστά . Δείτε πώς λειτουργεί: επιλέγετε μια εργασία που απαιτεί υψηλή απόδοση από τον οπτικό φλοιό σας, όπως η σύλληψη μιας μπάλας. Μετά πηγαίνετε να βρείτε κάποιον που είναι επαγγελματίας να πιάσει μια μπάλα, να τον τοποθετήσει σε ένα μηχάνημα fMRI και να καταγράψει τι συμβαίνει στον εγκέφαλό του, ενώ απεικονίζει να πιάσει μια μπάλα. Τότε έχετε το πρόγραμμα σύλληψης μπάλας και είστε έτοιμοι να μάθετε. Επόμενο βήμα: να θέσει τον εαυτό σας μέσα στο μηχάνημα fMRI, και εξέδρα να προκαλέσει αυτό το προ-μπάλα-αλίευση εικόνες που καταγράψατε νωρίτερα σε σας εγκεφάλου χρησιμοποιώντας νευροανάδραση. Δεν χρειάζεται καν να προσέχετε όσο αυτό συμβαίνει. Ο εγκέφαλός σας, ωστόσο, εξοικειώνεται με αυτό το μοτίβο - το οποίο είναι ουσιαστικά τι είναι η μάθηση: ο εγκέφαλος εξοικειώνεται με νέα πρότυπα.
Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτή η αναπαραγωγή μοτίβου fMRI μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια βελτίωση σε εργασίες που απαιτούν οπτική απόδοση. Θεωρητικά, ένας τύπος αυτοματοποιημένης μάθησης είναι πιθανό αποτέλεσμα και πώς μπορεί να μοιάζει η ηλεκτρονική μάθηση στο μακρινό μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου