Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Συζήτησή για την παιδεία στη νέα γενιά....

 σα από τη συζήτησή μας μεταφέρει την αγωνία του για την παιδεία που παρέχεται στη νέα γενιά. Η όψη της κοινωνίας, της πολιτικής ζωής, της χώρας μας, η ποιότητα των πολιτών, η αρμονική συμβίωση με την τεχνολογία, η διαχείριση της πληροφορίας και της γνώσης είναι ένα στοίχημα που μπορεί να κερδηθεί ήδη από τις σχολικές αίθουσες.
Στην Ελλάδα, υποστηρίζει, για να γίνει αυτό, πρέπει να αλλάξουν πολλά. 

«Ο στόχος του σχολείου αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι λάθος, από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα· όλο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι λίγο ή πολύ εστιασμένο στο πανεπιστήμιο.

Ο στόχος είναι μια θέση σε κάτι που δυστυχώς μόνο κατ’ ευφημισμόν, σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να χαρακτηριστεί ΑΕΙ.
Το λύκειο δεν είναι ένα αυτόνομο σχολείο, είναι μια προπαρασκευή για το λεγόμενο πανεπιστήμιο. Γι’ αυτό και όποιος επιλέξει τη θετική κατεύθυνση θα κάνει μαθηματικά, κάποιος που θα πάει στη Νομική δεν θα κάνει μαθηματικά και όποιος προτιμήσει το Πολυτεχνείο δεν θα κάνει φιλοσοφία ή κοινωνιολογία. Αυτός ο διαχωρισμός έρχεται πολύ νωρίς για τη σημερινή πραγματικότητα»

Θεωρεί ότι ένα 16χρονο παιδί δεν μπορεί, σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, να αποφασίσει τι θα κάνει στη ζωή του σε τόσο νεαρή ηλικία.
 «Επομένως, αντί να έχουμε πολλά και περιορισμένου εύρους μαθήματα, θα έπρεπε να έχουμε λιγότερα μαθήματα στη βάση του αναλυτικού προγράμματος, αλλά στα μαθήματα αυτά να συνδυάζονται γνώσεις, δεξιότητες από πολλές περιοχές, μέσω σύνθετων εργασιών». 

Ο ίδιος προωθεί με τον δημόσιο λόγο του τις δραστηριότητες της μεθοδολογίας που είναι γνωστή με το ακρωνύμιο STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική, μαθηματικά) ως πρεσβευτής του Ιδρύματος Vodafone, που υποστηρίζει ανάλογες δράσεις με υλικό, εργαστήρια και τον δημοφιλή διαγωνισμό Generation Next

«Έχουμε συμμετοχές από όλη την Ελλάδα και αυτό είναι αισιόδοξο μήνυμα. Επίσης, οι περισσότερες επιτυχημένες ομάδες έχουν πολύ καλούς μέντορες, τους καθηγητές τους. Και είναι σημαντικό το ότι παίρνουν μέρος και οι δάσκαλοι, γιατί, εκτός από τα παιδιά, πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν να εκπαιδεύονται.
Λέμε για τα παιδιά ότι το ζητούμενο από το εκπαιδευτικό σύστημα είναι όχι η μετάδοση της γνώσης, αλλά η μεθοδολογία της μάθησης, το να τους γίνει η μάθηση δεύτερη φύση, κάτι αυτόματο που θα χρησιμοποιούν σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους.
Το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και με τους εκπαιδευτικούς». 

Πηγή:kathimerini.gr( αποσπάσματα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου